Az online marketing folyamatok jelentős részét a közösségi médiában való jelenlétünk és a hirdetési kampányaink teszik ki.

Facebook hirdetési fiók

Ahhoz azonban, hogy a hirdetésekre szánt összeg ne ablakon kidobott pénz, hanem megfelelő stratégián és technikai beállításokon alapuljon, rendkívül fontos a hirdetési fiók megfelelő átvizsgálása és az eredmények folyamatos monitorozása. Amennyiben a hirdetési fiók beállításaiban vagy struktúrájában hiba keletkezik, úgy nem fogjuk elérni a kívánt üzleti célt sem.

Min múlik, hogy a hirdetési fiókunk hatékony-e?

  • A kampányok stratégiailag megfelelőek-e, támogatják az adott üzleti cél elérését?
  • A fiók szintű beállítások megfelelően van-e felépítve, mérjük-e az eredményeket?
  • Vannak célközönség listák, remarketing folyamatok, a megfelelő embereknek jelenik meg a hirdetésünk?
  • Szövegezés megjelenése az ergonómiai elveknek megfelel-e?
  • Milyenek a hirdetési kreatívjaink és az oldalunk, ahova a felhasználók érkeznek?

Facebook hirdetési fiók

A Facebook -és Google AdWords hirdetési fiók auditok során nem a mennyiség, hanem a minőség a célunk, de a dokumentum terjedelme a tapasztalataink szerint kb. 15-25 oldal.

Az elemzés tehát a következő részekből áll össze:

  • Fiók szintű beállítások: Mérési pontok, követőkódok megfelelő beállításai, célközönség listák értékelése, URL paraméterezés (Facebook esetében), remarketing
  • Kampány szintű vizsgálat: Meghatározott üzleti célhoz rendelt kampánybeállítások átvizsgálása, célközönségek elemzése, kampány eredményének hatékonysága, forgalomterelés, stratégiai tervezése
  • Hirdetési kreatívok és landing oldal vizsgálata: Hirdetések képes, szöveges megjelenésének értékelése + javaslattétel, érkező oldal vizsgálata felhasználóbarát, struktúra és esztétikai szempontok alapján + javaslattétel
  • Opcionális: Új kampányötletek, javaslatok


Az elemzés egy szöveges terv, ami rávilágít a hiányosságokra, és javaslatot tesz a módosításokra, fejlesztésekre!  Az értékelés után rendelkezésére áll egy olyan dokumentum, melynek elemeit felhasználva a hirdetési fiók eredményességén javítani lehet, így hatékonyabb közösségi hirdetéseket van lehetőség létrehozni, amelyek hosszú távon megtérülő befektetést jelentenek a cég számára.