A közösségi média oldalakra kikerülő posztok sikerét rengeteg tényező befolyásolja. Kommunikációs stratégiánk kialakítása során kellő figyelmet kell fordítanunk, arra hogy megtervezzük milyen tartalmat, milyen felületen és milyen időpontban osztunk meg a rajongóinkkal.
Ebben a bejegyzésben különböző statisztikai adatok eredményeire támaszkodva bemutatjuk, hogy mikor érdemes posztolni a különböző közösségi média felületekre a legnagyobb elérés és hatékonyság érdekében.

Facebook

A legnépszerűbb közösségi média platformot az egész nap folyamán böngészik a felhasználók. Legnagyobb részben a  célközönségünktől függ mikor és mit érdemes megosztani. Ugyanakkor a statisztikák szerint elmondható, hogy hétvégén, délután 13 és 16 óra között legaktívabbak a felhasználók, mivel ekkor átlagosan 32%-al magasabb a posztok iránti elköteleződés.

Nyilván nem csak hétvégenként szeretnénk posztolni idővonalunkra, így íme, egy részletesebb bontás arról, mikor aktívak még a felhasználók Facebookon:
– szerdán 15:00 órakor
– csütörtök és péntek 13 és 16 óra között
– szombat és vasárnap dél és 13 óra között

Milyen tartalmakat érdemes időzíteni a hét adott napjaira?
– a felhasználók pénteken nyitottabbak a viccesebb és “boldogabb” bejegyzésekre
– délután 15:00 órakor kikerülő bejegyzésekkel érhető el a legtöbb kattintás
– 13:00 óra tájékára időzített posztok átlagosan nagyobb eséllyel kerülnek megosztásra

Tipp: a Facebook Elemzések menüpontjában található Bejegyzések fülön személyre szabottan látható mely napokon és milyen időpontokban érhetők el leginkább a rajongóid.

Instagram

Az Instagramon az egész hét folyamán nagy a forgalom, így nehéz egy-egy konkrét időpontot kiemelni. Az adatok szerint a leghatékonyabb nap elérések tekintetében a hétfő, míg a legjobb időpont posztjaink megosztására a reggel 8-9 óra közötti időszak.

További érdekesség, hogy nem ajánlatos posztolni délután 15:00 – 16:00 óra között. Ha videókat szeretnénk megosztani a követőinkkel, azt érdemes az esti órákra időzíteni, főként este 21:00 óra környékére, mivel az interakciók aránya ekkor átlagosan 34%-al magasabb. Az adatok szerint a legkisebb elköteleződés vasárnap mutatkozik, így a Facebookkal ellentétben az Instagramon ajánlatos kerülni az erre a napra eső posztolást.

Tipp: Az Iconosquare egy olyan Instagram elemző eszköz, amely segítségével könnyebben átláthatod mikor érdemes posztolni a legnagyobb elérés érdekében.

Twitter

A Twitter felhasználók 181%-a főként ingázás, utazás közben használja a platformot, így mind tartalmi, mind időzítés szempontjából érdemes ezt észben tartani a kommunikációs terv kialakítása során.

Az optimális tweet időpont dél és délután 15:00 óra között van, illetve csúcsidőnek tartott 17:00 óra is alkalmas üzenetünk megosztására. Nap tekintetében a szerdát lehetne kiemelni, ezen a napon éjfél tájt, illetve 17:00 és 18:00 óra között érdemes a leginkább tweetelni.
B2B, vagyis üzleti célzatú üzenetet ajánlatos munkaidőben megosztani mivel ekkor 16%-al nagyobb lehet a célközönség elérésnek az aránya. Ezzel szemben, ha rajongóiknak csevegnénk, akkor üzenetünket hétvégén érdemes megosztani.

Pinterest

A Pinterest platformján korlátlan mennyiségben böngészhetünk és meríthetünk ihletet és ugyanennyire könnyen válhatunk üzleti szempontból kiemelkedővé, ha megfelelő tartalmakat osztunk meg tábláinkon.
Melyik nap milyen kategória a legnépszerűbb? Az alábbiakban megmutatjuk a hét melyik napján, mit érdemes posztolni:

Hétfő: fitness és sport
Kedd: eszközök, barkács ötletek, diy pinek
Szerda: idézetek
Csütörtök: napi outfitek, öltözékek, divathoz kapcsolódó tartalmak
Péntek: GIFek és vicces posztok
Szombat: utazás
Vasárnap: ételhez kötődő képek

Ha már meg van a megfelelő tartalom, nézzük meg, mikor érdemes ezeket a táblánkra tűzni:
szombat este 20:00 – 23:00 óra közötti pinekkel érhető el a legtöbb felhasználó
– érdemes posztolni pénteken 15:00 óra környékén is, ugyanakkor kerüljük a munkaidőben történő megosztásokat.

Továbbá érdemes megjegyezni, hogy a felhívások, vagyis call to action gombok rendkívül fontosak a Pinteresten is, mivel a felhasználók 80%-a minden kattintás nélkül tovább áll, ha nincs a bejegyzésben semmilyen aktivitásra ösztönző elem.

LinkedIn

A LinkedIn felhasználói többnyire üzleti célzattal vagy brand építésre használják a platformot, így leginkább munkaidőben érdemes posztolni. Üzleti oldal révén a felhasználók főként reggelente böngészik a közösségi oldalt.

Ezenfelül milyen időszakokban érdemes bejegyezéseinket megosztani a követőinkkel?

– kedd délelőtt 10:00-11:00 között
– szerdán és/vagy csütörtökön reggel 7:30 és 8:30 között, délben vagy 17:00-18:00 óra tájékán
– a szakmai jellegű posztokat érdemes munkaidő ellőttre vagy utánra ütemezni
– kerüljük a hétfői vagy pénteki napra időzített bejegyzéseket.

A felsorolt időpontok támpontot nyújthatnak kommunikációs stratégiánk kialakításakor, ugyanakkor a legfontosabb, hogy minél jobban megismerjük a célközönségünket, az ő szokásaikat és tartalmi elvárásaikat, mivel ennek tudatában lehetünk igazán eredményesek és hatékonyak az közösségi média különböző felületein.

 

Forrás: Coschedule