Szerencsére azt látjuk, hogy ügyfeleink többsége alaposan megtervezte a karácsonyi értékesítési stratégiáját, és időben felkészült az ünnepekre. Azonban még most is le lehet csapni az ünnepi készülődést későn kezdő vásárlókra.

Nem minden vásárló egyforma

A Google ünnepi felmérésből kiderült, hogy a karácsonyra vásárlók négy jól elkülöníthető csoportba esnek, amelyek meghatározzák a vásárlási szokásaikat és azt is, hogy mikor lehet a legjobban elérni őket.

Ők lennének azok a csoportok:
1. Korai madarak: Azok a vásárlók, akik korán, már az első csokimikulások megjelenésével egy időben elkezdik beszerezni az ajándékokat. Ők főleg a baby boomer genrációból kerülnek ki, kevésbé szorulnak online tanácsokra.

2. Akcióvadászok: A Black Friday és a Cyber Monday akciók szerelmesei inkább az X és Y generáció közül kerülnek ki, de ők ilyenkor nem mindig az ajándékokon törik a fejüket. 66%-uk inkább magának vásárol.

3. Örökzöldek: A teljes karácsonyi szezon alatt találkozhatunk a megfontolt karácsonyi vásárlókkal, akik inkább a baby boomer és az X generáció tagjaiból állnak. Többször vásárolnak üzletben, mint online, de a vásárlási döntéshez sok információt várnak el.

4. Kapkodók: Szinte minden generáció képviselteti magát a későn kapcsolók táborában, akik élénken használják a mobiljukat a kereséshez, de a legtöbbször mégis az üzletekben vásárolnak.

A felmérés azt is megmutatta, hogy ezek az advent melyik szakaszában a legaktívabbak. Nézzétek csak:

Nyilván a korai vásárlókra és az akcióvadászokra legközelebb csak a következő ünnepi időszakban érdemes építeni, de az örökzöldeket és az utolsó pillanatban vásárlókat még megfoghatod.

Mit csinálj most rögtön?

  • Segíts! Az örökzöldek és a last minute vásárlók is ötletekre vágynak és olyan kifejezésekkel keresnek, mint „legjobb ajándékok” vagy „ajándékötletek”. Szedj össze nekik tippeket!
  • Vizualizálj! Ha vannak termékvideóid, akkor elő velük. A vásárlók 2/3-a állította, hogy videók segítségével talált rá a tökéletes ajándékra.
  • Könnyítsd meg a dolgukat! A karácsonyi vásárlók könnyebben döntenek melletted, ha extrákat is kapnak a vásárláshoz. Csomagolsz is? Tudasd velük!
  • Csalogasd be! Sok vásárló még mindig fizikai üzletekben keres ajándékot. Használd az online-t arra, hogy megmutasd, hogy a közelben vagy!
  • Tájékoztasd! A vásárlók egy része fél attól, hogy nem kapja meg időben az online megrendelését. Mindig ismertesd a szállítási határidőket, hogy ne maradjon csomag karácsonyfa nélkül!

Még egy nagy lendülettel, jól célzott kampányokkal kihasználhatod az örökzöld és Last Minute shopperekben rejlő lehetőségeket! Kezdd el most!


Szerző:
Müller-Váczi Lívia
Online Marketing Tanácsadó