Szerettük volna jobban megismerni a dél-dunántúli régióban tevékenykedő cégek online marketing folyamatait, ezért készítettünk egy mini kutatást. A kutatás júniusban zajlott, az online kérdőívünket pedig 66 fő töltötte ki. A részletes eredményeket elolvashatod cikkünkben.

Elsősorban arra voltunk kíváncsiak, hogy mik a legnagyobb üzleti problémái a régióban tevékenykedő vállalkozásoknak. A válaszadó cégek legfőbb problémái az erős verseny, valamint munkaerő felvétel. Ezen kívül jelentősnek mondható még a tőke hiány és a kevés kereslet is.

“Az online világ a legkisebb faluban is megváltoztatta a fogyasztókat, és persze a cégeket, akik közül vidéken is egyre többen érzik, hogy szükségük van a fejlődésre az erős versenyben.”

Erős Gábor, az RG Stúdió egyik tulajdonosa

Az online marketing folyton változó világa állandó kihívásokat tartogat a cégek számára.
A válaszokból megállapítható, hogy marketing területén leginkább az automatizációban és az eredmények mérésben van szükség a cégeknek segítségre, ugyanakkor a változó fogyasztói magatartást is szeretnék megérteni.
Említésre méltó még a GDPR bevezetése által támasztott elvárásoknak való megfelelés is.

A közösségi média – főként a Facebook – üzleti térhódítását mi sem mutatja jobban mint, hogy jóval több cégnek van Facebook megjelenése, mint weboldala. Tartalommarketing szempontból fontos adat, hogy a válaszadó vállalkozások 18%-a rendelkezik bloggal. Továbbá érdekes megjegyezni, hogy többen használják az Instagram felületét napjainkban, mint a hírlevelet.

“Azt is látjuk, hogy sok cég bizonytalan, nem tud választani a rengeteg marketing megoldás közül, vagy nem tudja azokat elég hatékonyan a céljaira használni, legyen az ügyfélszerzés vagy toborzás. Ebben segít nekik a 2018 szeptemberében Pécsett második alkalommal megrendezett Big Marketing Day.”

Mondta Erős Gábor cégünk online marketing stratégája, aki előadóként vesz részt a konferencián.

A válaszadó cégek többsége a szolgáltatói szektort (41%) erősíti, valamint jelentős még a kereskedelmi iparág (29%) megjelenése a régióban. A kutatásban részt vett vállalkozások székhelye főként Baranyában, Bács-Kiskun és Somogy megyében találhatóak.

Az online jelenlét mára a vidéki kisvárosokban is elengedhetetlenné vált, ugyanakkor megállapítható, hogy kevesen élnek az online marketing adta eszközökkel. A legfőbb üzleti problémák megoldásában márpedig hatékony segítséget nyújthatnak a különböző közösségi felületek és online marketing lehetőségek.
A szeptember 18-án megrendezésre kerülő, II. Big Marketing Day konferencia fő célja, hogy segítséget nyújtson a vidéki vállalkozásoknak. A rendezvény során az előadók bemutatják a legújabb marketing trendeket és hasznos gyakorlati megoldásokat, melyek hozzájárulhatnak a régió cégeinek sikeréhez és stabil online jelenlétéhez.

Ha szeretnéd fellendíteni online marketing folyamataidat és megismerni a leghatékonyabb marketing megoldásokat, akkor jelentkezz, és biztosítsd a helyed a II. Big Marketing Day konferencián!