A We Are Social és a Hootsuite idén is készített egy részletes jelentést a közösségi médiával kapcsolatban, amiből kigyűjtöttük az általunk legjelentősebbnek tartott adatokat.
Jelenleg több mint 4 milliárd ember használja az internetet, ami azt jelenti, hogy a világ lakosságának már több mint fele van online. Természetesen az internet felhasználók számával párhuzamosan a közösségi média platformok felhasználóinak a száma is gyors mértékben növekszik.

Az elmúlt 1 évben naponta több mint egymillió új felhasználóval nőtt a legnépszerűbb közösségi felületeket használó emberek száma. A napi 1 millió felhasználó azt jelenti, hogy másodpercenként 11 új felhasználó csatlakozik valamelyik közösségi média platformhoz! Az elmúlt 12 hónapban globálisan 13%-al nőtt a közösségi média felületek felhasználóinak a száma, a legnagyobb mértékű növekedést pedig Közép- és Dél-Ázsia országai könyvelhetik el maguknak.

Még mindig a Facebook a legnépszerűbb

A 2017-es évet ismét nyereségesnek könyvelhette el Mark Zuckerberg és csapata, mivel a Facebook összes platformja impresszív növekedést tudhat maga mögött. Legnépszerűbb közösségi média felületnek még mindig a Facebook számít. Második helyen a Youtube áll, melyet az Instagram követ. A Facebookot használók száma összességében 15%-al nőtt, elérve így a 2,17 milliárd felhasználót. A növekedés által egyre inkább nő az idősebb korosztályba tartozók online jelenléte is. Csak a Facebookon a közel 20%-al nőtt a 65 év feletti korosztályba tartozó felhasználók száma az elmúlt 1 év során. A facebookozó tizenévesek száma szintén nőtt, ugyanakkor a 13-17 éves tini userek száma mindössze 5%-al növekedett. A statisztikai adatok demográfia tekintetében azt mutatják, hogy a Facebook felhasználók 56%-a férfi és 44%-a nő, korcsoport szerinti bontásban pedig a 24-35 év közötti korosztály használja leginkább a platformot. Érdekes adatként szolgálhat, hogy a legtöbb Facebook felhasználóval India rendelkezik (250 millió fő), majd ezt követi az USA (230 millió fő), harmadik helyen pedig Brazília áll (130 millió fő).

Csevegés a nagyvilágban

A családdal, ismerősökkel való kapcsolattartás napjainkban már rég nem az SMS küldésről szól. A legnépszerűbb üzenetküldő alkalmazások közül a WhatsApp és a Facebook Messenger alkalmazását használók “létszáma” 30%-al nőtt az elmúlt 12 hónapban. A SimilarWeb legfrissebb adatai szerint a WhatsApp jelenleg a világ 128 országában van jelen, míg a Messenger által 72 országban küldenek egymásnak üzenetet a felhasználók nap, mint nap. A lenti ábrán tökéletesen látható a Messenger intenzív növekedése, valamint dominanciája. Mindössze 25 olyan ország van a világon, ahol még nem a Facebook Messenger a legnépszerűbb üzenetküldő alkalmazás.

Továbbra is feltörekvőben az Instagram

Az Instagram már több mint 800 millió aktív felhasználóval rendelkezik, sőt az elmúlt hónapokban 500 millióra nőtt a napi szintű felhasználók száma. Az Instagram fő felhasználói a 18-24 év közötti korosztályba tartoznak, ugyanakkor intenzíven kezd felzárkózni a 25-34 éves korosztály. A legtöbb instázó az USA-ban található (110 millió fő), ezt követi Brazília (57 millió fő), majd Indoznézia (53 millió fő). Az Instagram Stories nagyban hozzájárul a felületen eltöltött idő folyamatos növekedéséhez. A 25 év alatti felhasználók több mint 32 percet töltenek el naponta a közösségi platformon, míg a 25 év felettiek naponta nagyjából 24 percet instáznak. Az Instagram felhasználói naponta átlagosan pedig 95 millió posztot tesznek ki. A legnépszerűbb márkák napjainkban kétszer nagyobb aktivitást mutatnak a platformon, mint tettétek azt 2015-ben, mivel most már átlagosan egy héten 5 posztot tesznek ki az Instagramra. A közösségi média felületben rejlő potenciált mi sem bizonyítja jobban, minthogy az insta felhasználók 75%-a tesz valami féle interakciót (weboldal látogatás, márka utókövetés) egy bejegyzés megtekintése után. Érdekességként szolgálhat a lenti ábra, melyen jól látszódnak a világszinten legnépszerűbb hashtagek és leginkább használt emojik.

Online vásárlások térhódítása

Az internet felhasználók növekedésével természetesen az online vásárlások is fokozatosan növekednek. Az e-commerce legnépszerűbb országai az Egyesült Királyság, az USA és Svédország. A legnagyobb értékben divat- és szépség kategóriába tartozó termékeket vásárolják az internetezők, ezt követik az elektronikus termékek, majd a játékok és hobbihoz kapcsolódó áruk. Az ábrán is jól látható a divat, a hobbi és a lakberendezési kategória iránti vásárlások mértékének százalékos növekedése az elmúlt 1 év távlatában.

Mi a helyzet itthon?

Hazai eredmények tekintetében Magyarországon már több mint 5 millióan használják a különböző közösségi média platformokat. A magyar internetezők 89%-a ráadásul mindennap internetezik. A trendeknek megfelelően hazánkban is csökkent az asztali gépen és laptopon való internetforgalom. Az emberek egyre több időt töltenek okostelefonjaikon, mivel gyors, kényelmes és szinte mindig kéznél van, éppen ezért hazánkban is intenzíven nőtt a mobilról böngészők száma. A mobilhasználat növekedéséhez tökéletesen kapcsolódik videós tartalmak népszerűsége is.  A magyar internetezők közel fele néz naponta valamilyen online videót. A leglátogatottabb oldalnak Magyarországon a Google.hu bizonyult, melyet a Facebook.com weboldala követ.

Forrás: Hootsuite.com