Instagram követőtáborMára egyre több szakember kezdi felfedezni az Instagramban rejlő üzleti lehetőséget, de a legtöbb esetben felmerül a kérdés, hogy milyen egy jó üzleti profil és hogyan tudunk releváns követőtábort szerezni viszonylag rövid időn belül, akiket aztán edukálhatunk az egyes üzleti céljainknak megfelelően.

Most adunk pár tippet arról, hogyan szerezhetsz követőket a vállalkozásod Instagram oldalára, azonban fontos megjegyezni, hogy nem minden cég esetében válik be ugyanaz a módszer. Próbáld ki te is a lehetőségeket, végezz teszteket amiből láthatod, hogy melyik a neked legmegfelelőbb követőszerző módszer!

 

1. Használj Facebook forgalomterelő vagy márkaépítő kampánytípust!

Ha Instagram hirdetés, akkor vagy márkaépítő, vagy forgalomterelő hirdetéseket érdemes alkalmaznod. A forgalomterelő kampányok esetében köztudott, hogy a rendszer kattintásra/érkezési oldal megtekintésre optimalizál, vagyis itt van a legnagyobb esélyünk arra, hogy nagy mennyiségű felhasználót tereljünk egy külső felületre. Készíts ütős kreatívot, ami egyértelműen átadja, hogy mi a célod a hirdetéssel és a weboldal url helyére húzd be az Instagram profilod linkjét! A márkaépítő kampányok esetében a rendszer megjelenésre optimalizál, így ebben az esetben érhetjük el a legtöbb felhasználót a potenciális célcsoportból. Mindkét kampánytípus esetében próbáld ki a hirdetéseket az Instagram Stories-ban és a képfolyamban is, hogy lásd, melyik elhelyezés teljesít a legjobban! Fontos, hogy azokra az emberekre célozz, akik nagy valószínűséggel rendelkeznek Insta profillal, tehát indulásnál az életkor szerinti szűrést már be is állíthatod. A Facebook hirdetéskezelője ehhez segítséget nyújt, hiszen a jobb oldali sávban látható, hogy mennyi a becsült felhasználószám, akiket elérhetsz a kampányoddal.

A fizetett hirdetésekkel való követőszerzést  ügyfelünknél, a Magyar Diáksport Szövetségnél  teszteltük először, ahol látványos eredményeket értünk el a célcsoport körében, hiszen két hét alatt a kezdeti 762 követő 1593-ra nőtt,  márkaápítő kampánytípussal, két hirdetéssorozattal, egy videós kreatív hirdetéssel.

Instagram követőtábor

„Az RG Stúdióval rugalmas és gördülékeny a közös munka.
Az együttműködésünk kezdete óta főként az Instagram felületén értünk el kiemelkedő eredményeket. A hirdetési kampány hatására 2 hét alatt 762 követőről 1593 felhasználóra nőtt a Diákolimpia követőinek a száma. A későbbi adatokból kiderült, hogy releváns követőket sikerült szerezni, mivel a bejegyzéseknél történő aktivitások a követőtáborral arányosan növekedtek.

Szakmai tudásuk mellett az ügyfél kommunikáció is hatékonyan zajlik, így bátran ajánlom az RG Stúdió csapatát, legyen szó Instagram hirdetésekről vagy egyéb közösségi kommunikációról.”

Kun Benedek
Magyar Diáksport Szövetség

 

2. Használj követőszerző szoftvert!

A fizetett hirdetések mellett lehetőséged van előfizetni különböző követőgyűjtő szoftverekre, melyek lényege, hogy automatizált be -és kikövetéssel, az Instagram szabályzatának megfelelően gyűjtik neked a releváns követőket. Ebben az esetben megadhatod a lokációt, valamint olyan oldalakat, melynek követői számodra is célcsoport lehetnek és a program ezen információk alapján hozza neked a csomagban megrendelt követőszámot. Ennél a lehetőségnél azt kell alaposan átgondolnod, hogy vajon veszít-e a márkád az értékéből, ha bekövetéssel szerzed a követőidet. Mi jelenleg is tesztelünk egy szoftvert, eddig abszolút pozitívak a tapasztalatok. Instagramunk követőtábora, már a 2 000-hez közelít egy hónap alatt: https://www.instagram.com/rgstudiohu/

 

3. Manuálisan be- és kikövethetsz embereket!

Ha a profilod indításakor inkább low-budget megoldáson töröd a fejed, akkor érdemes manuálisan be- és kikövetned általad meghatározott releváns felhasználókat. Ezt többféle módon is megteheted. Például, az explorelben keress rá azokra a hashtagekre, amik számodra is megfelelőek lehetnek és tükrözik az oldalad üzenetét, vagy a vállalkozásod tevékenységét. Kövesd be azokat a felhasználókat, akik ilyen hashtaggel látták el a posztjaikat. Egy másik jó módszer, ha olyan oldalak követőire célzol, akik vagy konkurenciád, vagy számodra releváns követőtáborral rendelkeznek. Amennyiben van fizikai üzleted és megadtad a lokációd a profilodban, úgy érdemes bekövetned minden felhasználót, aki valaha becsekkolt már a helyszínedről. Fontos azonban, hogy a be- és kikövetések tekintetében az Instagram komoly szabályozást vezetett be, így mindenképpen olvass utána, mielőtt elkezded követőtáborod növelését, vagy kattints ide és kérj tőlünk tanácsot a témában.

Szerző:

Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser