Az Instagram Stories népszerűsége rendkívüli gyorsasággal nő, jelenleg több mint 400 millió fiók használja a funkciót naponta. Gondoltad volna, hogy az Instagram legnépszerűbb történeteinek harmada vállalkozásoktól származik? Ráadásul naponta több mint 200 millió instázó böngészik az üzleti profilok között. Ha eddig még nem használtad ki maximálisan a sztorikban rejlő lehetőségeket, akkor most itt az ideje!

Mire tudod használni a sztori funkciót?

– Történetmesélés, „behind the scenes” pillanatok
-Márkádhoz kapcsolódó fontos információk megosztása (pl. aktuális akciók, közelegő események)
– Terméked és szolgáltatásod népszerűsítése
– Aktuális blogcikk bemutatása, tippek
– Márkaismertség fokozása
– Élő videó indítása

Az Instagram remek csatorna arra, hogy érzelmi kapcsolatot alakíts ki követőiddel. Az Insta felülete 58-szor nagyobb elköteleződést vált ki a felhasználókból, mint a Facebook. Ezért tartalmaid készítése során kiemelten fontos, hogy kreatív és „érzelemdús” bejegyzéseket készíts, egyszerű termékbemutatás helyett.

Milyen jó Instagram sztori?

Aktuális és friss – a történetekben érdemes az aktualitásokat megosztanod. Ha valamelyik terméked épp készülőben van, akkor mutasd meg hol tart a folyamat. Ha pedig egy eseményen veszel részt, akkor tedd közzé az ott készített képeket, videókat.
Eredeti – egy egyedi, márkádhoz passzoló megjelenés könnyen megkülönböztet a többiektől. Erre remek megoldás lehet, ha készítesz egy saját sztori sablont, vagy ugyanazt a filtert alkalmazod történeteidben.
Kreatív – napi szinten igen sok sztorival találkozunk, ezért fontos a figyelemfelkeltő tartalom. Próbáld meg terméked vagy szolgáltatásod egy teljesen új szemszögből megvilágítani.
Interakciót kiváltó – bírd cselekvésre a követőidet! Erre szuper eszköz, ha tartalmadban szerepel valamilyen CTA felhívás, aminek hatására követőid kommentelnek, átmennek weboldaladra vagy épp üzenetet írnak neked. Érdemes kifejezetten interakciót kiváltó történeteket készítened. Például kérd ki követőid véleményét, kérdezz tőlük vagy indíts egy izgalmas szavazást. Az ilyen sztorikkal ráadásul a márkád iránti elköteleződés mértékét is növeled.

Emeld ki a fontos tartalmakat 

A kiemelésnek köszönhetően még többet hozhatsz ki a történeteidből, hiszen újra felhasználhatod őket a profilodban található bemutatkozó rész alatt. A Highlight funkció tudatos használatával hosszú távon felépítheted sztori tartalmaidat, hiszen általa tematikusan csoportokba szedheted főbb bejegyzéseid, termékeid, eseményeid, valamint az aktualitásokat is. Highlight posztjaidhoz érdemes egy egységes stílusban kialakított borítóképet készítened, hiszen így még közvetlenebb és profibb megjelenést kölcsönözhetsz az Insta profilodnak.

 

Használj videót!

Statisztikai adatok szerint a videós bejegyzések iránt mutatkozik a legnagyobb elköteleződés Instagramon. Amikor videós tartalmat hozol létre, ügyelj arra, hogy a legérdekesebb pillanatok már az első pár másodpercében megjelenjenek, mivel így biztosan felkelted a követőid figyelmét. Az Instagram Stories rengeteg kreatív videós opciót kínál ahhoz, hogy történeteid izgalmas és szórakoztatóak legyenek. Ilyen például a visszatekerés (rewind) vagy a boomerang, amelyek által videóid egyediek és könnyen „magával ragadóak” lehetnek.

Legfontosabb a kreativitás

Rengeteg lehetőség van, hogy történeteid feldobd és különlegessé tedd. Ilyenek például a matricák, GIF-ek, szavazások és a különböző betűtípusok, amelyekkel még kreatívabb tartalmakat jeleníthetsz meg. Ráadásul az Instagram-on kívül számos olyan app van, mellyel személyre szabott, egyedi tartalmakat gyárthatsz.

Növeld a konverziód

Az Instagram felülete jelentősen hozzájárul a vásárlási folyamatok növeléséhez, mivel az Insta tartalmak által a felhasználók vizuálisan is közelebb kerülhetnek kedvenc termékeikhez, és további olyan termékekre bukkanhatnak, amelyekből ihletet meríthetnek. Havonta több mint 90 millió felhasználó koppint rá a vásárlásra ösztönző címkékre. Ebből kifolyólag már shoppingcímkéket is elhelyezhetsz a sztori tartalmaikban, így magasabb szintre emelheted az átkattintások és a konverziód arányát.

Ha jelen vagy már üzleti profillal az Instagram-on, akkor érdemes a sztorikban rejlő lehetőségeket kihasználnod. Tartalmaid létrehozásakor pedig mindig tartsd szem előtt üzleti céljaid, a követőid szokásait és az aktuális trendeket.

Szeretnéd hatékonyabbá tenni Instagram kommunikációd, vagy követőbázisod számát növelnéd? Vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk, hogy a legjobb eredményeket érd el a platformon!

Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser