A LinkedIn üzleti célra való használatáról szóló első cikkünkben bemutattunk azt az első 5 javaslatot, amit mindenképp érdemes áttanulmányoznia azoknak, akik üzleti célra szeretnék használni a LinkedIn platformját. Cikkünk második részében további 5 javaslatot adunk a megfelelő üzleti jelenléthez.

1. Releváns tartalmak közzététele a vállalati oldalon

A vállalati oldalunkon lényeges, hogy rendszeresen tegyünk közzé olyan tartalmakat, amelyek a célközönségünk érdeklődését felkeltik. A bejegyzésünkre történő kattintások, kedvelések, kommentek, illetve megosztások száma mind azt tükrözik számunkra, hogy mennyire sikerült megfelelő tartalmat megosztanunk. Sokan esnek abba a hiába, hogy egyből értékesíteni szeretnének a LinkedIn-en a bejegyzések által. Bizonyított, hogy a jó eredményeket nem ilyen úton érhetjük el.
A posztjaink mondanivalóját a következő témák szerint érdemes variálnunk: aktualitás, problémafelvetés, olyan kérdések megválaszolása, amelyekre a célközönségünk keresi a választ, tippek, trükkök, stb.

2. Használjunk multimédiás kreatívokat a jobb eredmények elérése érdekében

A képes, illetve videós tartalmak hatszor nagyobb arányban keltik fel a felhasználók érdeklődését, ezért a mondanivalónkat érdemes szöveges posztok helyett akár egy képre rátenni, vagy egy videó formájában diavetítésként tálalni a mondanivalónkat.

3. Hirdessük meg a legjobb tartalmainkat

Nem érdemes a kevésbé jól teljesítő posztjainknál megpróbálni úgy jó eredményt elérni, hogy meghirdetjük azokat. Hiszen attól, hogy több elérést kap és esetleg több aktivitás érkezik rá, arányaiban még mindig nem mondható sikeres bejegyzésnek. Azonban azok a posztok, amelyek a követőinknél jó eredményt értek el, azok nagy valószínűséggel hirdetés által is jól teljesítenek. A szponzorált tartalom kampánytípus segítségével tudunk létrehozni olyan hirdetéseket, amelyek a hírfolyamban jelennek meg, akárcsak az általunk követett vállalati és személyes profilok bejegyzései.

4. Hozzunk létre hirdetéseket a marketing céljainkhoz igazodva

Jelenleg a LinkedIn felületén 5 hirdetési típus közül választhatunk, ezek a következőek: szöveges hirdetés, szponzorált tartalom, szponzorált InMail, dinamikus hirdetés, display hirdetés. (utóbbi csak bizonyos feltételek mellett érhető el, ezekről a hirdetési típusokról egy későbbi cikkben írok) Függetlenül attól, hogy az előbb felsorolt kampánytípusok közül melyiket választjuk, a következő elemeket mindegyiknél megtaláljuk: célzás, ajánlattétel, mérés és optimalizálás. Az üzleti oldal létrehozásához hasonlóan, a kampányok létrehozása előtt is fontos meghatározni annak célját. Más-más kampánytípusokra, illetve beállításokra lesz szükségünk attól függően, hogy az érdeklődés felkeltése, a kapcsolatépítés, a lead gyűjtés vagy az értékesítés a célunk.

5. Mérjük az eredményeinket

Egyszerűbb úgy kampányokat létrehoznunk, illetve tartalmakat közzétennünk, ha ismerjük a korábbi eredményeinket. Meg tudjuk nézni a vállalati oldalunk elemzésében, hogy az adott bejegyzéseinkre a felhasználók hogy reagáltak. Ezen felül pedig a hirdetéskezelőben megkapunk minden fontos információt a kampányunk teljesítményével kapcsolatban, valamint konverziókövetésre is lehetőségünk van.

A kétrészes cikkünkben megtalálható 5-5 javaslat alkalmazása jó alapot biztosít minden olyan vállalat számára, akik felismerték a LinkedIn-ben rejlő lehetőségeket, hiszen hazánkban már több mint 900.000 felhasználó van jelen a felületen.

Szeretnéd jobban megismerni a LinkedIn platformjában rejlő üzleti lehetőségeidet? Egyre több vállalat választja ezt a felületet mind B2B, mind B2C kommunikációra és értékesítésre. Legyél Te is köztük, mi segítünk!

 

Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser