RG Stúdió, és az internet Önnek dolgozik!™
Fejléc

Hírek

Gondolkodj folyamatokban online marketinged során!

<<< Vissza


Az alábbi cikkben összegyűjtöttük a vásárlási döntésig vezető út egyes fázisait. Mikor kinek és mit kommunikáljunk, hogy ügyfelünk végighaladjon a folyamaton? Erre kerestük a megoldást.

Gondolkodj folyamatokban online marketinged során!

 

Sokaknak okoz fejfájást a hétköznapi online marketing munkák során, hogy bár sok csatornán keresztül kommunikálnak és igyekeznek napi szinten megszólítani célcsoportjukat, nem érik el a kívánt hatást.

Éppen ezért olyan fontos, hogy folyamatokba szervezve, rendszerben tudjunk gondolkodni online stratégiánk kialakításakor!

Gondoljunk csak bele, vevőink, ügyfeleink több fázison keresztül jutnak el a konkrét vásárlási döntésig, így kommunikációnkban gondolni kell arra, hogy végigvezessük őket a vásárlásig vezető úton. Érdemes alaposan megvizsgálni, hogy melyik közösségi oldalakon található meg a célcsoportunk és ezt a csatornát válasszuk kommunikációnk központjául. Persze ez nem azt jelenti, hogy a többi felületen nem kell jelen lenni, hiszen a versenytársakat, a változó trendeket mindenképpen követni kell a különböző platformokon.

Ami a legfontosobb, hogy a kommunikáció tervezése során számolnunk kell azzal, hogy az ügyfeleink nem azonnal döntenek egy vásárlásról, ezért sem számíthatunk arra, hogy mindegyikőjükkel ugyanúgy, ugyanarról a témáról fogunk tudni beszélni. A vásárlásig egy hosszú út vezet, amelyeknek a lépéseit érdemes jól átgondolva kialakítani, ezeket az alábbiakban szemléltetjük:

1.Békés ártatlanság: A potenciális célcsoportunk tagja, de még maga sem tud róla.

2.Ébredező kíváncsiság állapota: Felismerte a problémáját, tudja, hogy megoldást kell keresnie, elkezd elmélyedni az adott témában. Próbál megoldásokat keresni. Ilyenkor kezd felmerülni az igény, de a vásárlási szándék nagyon gyenge.

3.Tudatos kutatás: Egyre fontosabb neki a probléma, egyre kitartóbban kutat. Valószínűleg már megismerte az általános lehetőségeket, de még nem tudja, melyik termék, melyik gyártó lesz az, akitől vásárol. Ebben a szakaszban fontos a márkaépítés, a termékelőnyök kommunikálása, hogy miben vagyunk jobbak a versenytársainknál.

4.Fókusz váltás kutatás közben: Előfordul, hogy a kutatás közben átpozícionálódik a figyelme. Rájön, hogy nem az először gondolt termékkörre van szüksége, hanem másikra.

5.Gondos mérlegelés: A kutatás során megtalált legjobb alternatívák összehasonlítása. Esetlegesen érv gyűjtés a titkos favorit mellett. Itt már nagyon erős a vásárlási szándék, igazából már a döntés is majdnem megszületett, de még nem történt meg a vásárlás. Lehet, hogy a terméket már kiválasztotta, de azt még nem döntötte el, hogy kitől veszi meg. Ilyenkor nagyon árérzékenyek a vásárlók: egy összecsomagolt termék, egy árakció vagy ajándék kibillenheti őket a habozásból.

6.vásárlás pillanata: Ekkor érdemes törzsvásárlói programba iratkoztatni vevőinket a későbbi utókövetés szempontjából.

7.Az első élmények: Elkezdte használni a terméket. Ebben a szakaszban érdemes felmérni, mennyire elégedett a termékkel, szolgáltatással.

8.Gyakori használó: Egyre többet, vagy folyamatosan használja a terméket. Itt érdemes exkluzív, törzsvásárlóknak szóló kedvezményeket kínálni.

9.Alakuló hűség: Egyre többet használja a terméket, kiegészítőket vesz, ajánlja az ismerőseinek. Elindul a márka nagykövetté válás útján. Ebben a fázisban az upsell ajánlatok igen hatékonyak lehetnek.

10.Márka nagykövet: Aki lépten-nyomon a termékről beszél, aki nem fog mást választani ugyanebben a kategóriában még olcsóbban sem. Sőt más termékkategóriában is ezt a márkát keresi. Őket érdemes kiemelni egy egy posztban, vagy feldolgozni a történetüket egy esettanulmány alkalmával.

 

Ha erre a tíz fázisra kellően odafigyelsz, célcsoportod fejével próbálsz gondolkodni és kommunikációd változatos, hidd el, eredményesebb online marketinget érhetsz el!

2017.02.21
HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS!
Adja meg adatait most, és rendszeresen kap olyan internetes ötleteket, amikkel
Ön is tovább növelheti online bevételeit!
Név:
E-mail:
IRATKOZZON FEL!
CSATLAKOZZON!
RG Stúdió Facebook oldal

Jelölje be az RG Stúdió
Facebook csoportját most,

ha hasznos online marketing
információkra van szüksége!