Igaz a 2018-as labdarúgó világbajnokság véget ért, ugyanakkor érdemes visszatekinteni és megvizsgálni, milyen hatással volt a vb a közösségi média felületekre. Elvégre a szurkolók és focirajongók a kivetítők és televízió képernyők mellett, főként a Facebook és Instagram platformjain gyűltek össze, hogy megosszák véleményüket.

A nemzetközi labdarúgó szövetség (FIFA) szerint minden eddiginél többen, 130 millióan használták a torna applikációját, továbbá 128 országban ez volt legnépszerűbb ingyenes sport applikáció. A FIFA kimutatása arra is kitért, hogy hivatalos felülete az idei torna kezdete óta több mint 10 millió új követőre tett szert a közösségi média különböző platformjain.

A foci vb számokban

A labdarúgás vitathatatlanul az egyik legnépszerűbb sport a világ minden részén.
A Facebookon 400 millió fociszurkoló, míg az Instagram felületén 140 millió futballrajongó található meg. Sőt, ezeken a platformokon a foci 3* több követővel rendelkezik, mint bármely más sportág.
A mobiltelefonok térhódítása a sport közvetítések tekintetében is töretlen, mivel a sportrajongók 90%-a használja rendszeresen mobilját meccsek közben vagy épp a reklám blokkok alatt.

A Facebook statisztikái szerint a TOP 5 ország, amely legnagyobb interakciót mutatta a közösségi felületeken a vb ideje alatt az Brazília, az Egyesült Államok, Mexikó, India és Vietnám volt.
Ha már az interakcióknál tartunk a világbajnokság „legvitatottabb” játékosa Lionel Messi volt, míg csapat szinten Brazília, Argentína és Franciaország esetében érkezett a legtöbb aktivitás a Facebook felületén.

Az Instagram tekintetében a TOP listát itt is Lionel Messi vezeti, akit Neymar majd Philippe Coutinho követ.  Elképesztő mennyiségű történetet szolgáltatott a labdarúgó világbajnokság, összesen 11 millió Instagram sztorit produkált a torna. A legnépszerűbb hashtagnek a #worldcup bizonyult.

Összegzésként megállapítható, hogy a sport központi helyen szerepel a közösségi média felületein, főleg a különböző világesemények megrendezése során. Éppen ezért érdemes figyelemmel követni a különböző rendezvények történéseit és kreatívan reagálni mindezekre a közösségi kommunikáció során. Ilyen lehet például egy izgalmas szavazás, tippverseny, vagy épp egy nyereményjáték, mely biztosan interakciót vált majd ki a követőkből.