A Stories funkció arra szolgál, hogy ideiglenes megmutathasd életed/márkád fontos pillanatairól szóló eseményeket képek vagy videók formájában. A különböző történetek használata remek márkaépítő eszköz, továbbá általa kreatívabb és személyesebb módon juttattathatod el üzenetedet követőidhez. A történet mesélés funkciója már elérhető Instagramon, Snapchaten és Facebookon is, ugyanakkor érdemes átgondolni melyik platform igazodik leginkább a célcsoportodhoz és üzleti céljaidhoz. Gondolod az alábbi kérdéseket:
– Ki a közönséged és mi az üzneted?
– Milyen stílusban és formában osztod meg tartalmaidat?
– Gondolkozol fizetett hirdetésekben, esetleg influencerekkel való együttműködésben?

Ha most tervezed létrehozni Instagram üzleti profilod, esetleg jelenlegi profilodból szeretnéd kihozni a maximumot, vagy szeretnél sikereket elérni az Instagram hirdetések segítségével, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot! Konzultációs szolgáltatásunk remek lehetőséget kínál arra, hogy feltérképezd a platformban rejlő lehetőségeidet és képes legyél eredményesen kommunikálni a felületen.

A Facebook My Story funkciója által csak az ismerőseink láthatják a nap során megörökített képeinket. Ezzel szemben Intsagram-on kiválaszthatjuk, hogy csak egy személynek, egy adott csoportnak, vagy minden követőnk számára közzé tesszük történetünket. A Snapchat felületén hasonló a helyzet, képeinket megoszthatjuk „My Story” vagy a nyilvános „Our Story” módban.
Na de lássuk, melyik platform milyen előnyöket rejt magában!

Snapchat Stories

A Snapchat kimondottan a fiatalok, vagyis a Z generáció felülete. Az amerikai tinik 79%-a rendelkezik Snapchat fiókkal és a felmérések azt mutatják, hogy ez a tinik legkedveltebb közösségi platformjuk. A snapchatezők naponta több mint 10 milliárd videót néznek meg és napi több mint 3,5 millárd snapet küldenek ismerőseiknek. A 187 millió aktív felhasználó naponta nagyjából fél órát tölt el a felületen és átlagosan 25-ször nyitják meg az appot. A Snapchat Storiesba feltöltött képek vagy videók 24 órán át tekinthetők meg, majd ezután tematikusan csoportosíthatók. A különböző sztorik lehetőséget adnak egy közvetlenebb kommunikációhoz, továbbá hogy egyedi tartalmaid azonnal megoszd követőiddel. A többi platformhoz viszonyítva a Snapchat sokkal spontánabb és „játékosabb”, nem hiába közkedvelt a fiatalok körében. Központjában a nem átlagos történetmesélés, az élmény átadása és a viccesebbnél viccesebb, figyelemfelhívó keretekkel és filterekkel ellátott képek állnak. A felületen a hirdetések is jól teljesítenek. A SnapAds és a Promoted Stories olyan szponzorált videók, melyek arra ösztönzik a felhasználókat, hogy hosszabb tartalmakat nézzenek meg böngésszenek az adott webhelyen.
Mikor érdemes használnod?
🗸 ha a célcsoportod a 13-18 év közötti fiatalok
🗸 ha fontos számodra a márkaépítés, a vevői visszajelzések
🗸 ha tartalmaid sokat mutatnak a “kulisszák mögül” és lényege az adott pillanat/életérzés bemutatásában rejlik

Instagram Stories 

Az Instagram a legnépszerűbb közösségi fotómegosztó szolgáltatás. Az Insta felhasználók is fiatalok (a többség 18-25 év közötti), de nem olyan fiatalok, mint a snapchatezők, sőt egyre több a 30-49 év közötti instázó is. Naponta több mint 500 millió felhasználó nyitja meg az alkalmazást, az Instagram történeteit pedig közel 300 millión nézik napi szinten. A Stories funkció a képfolyam tetején kap helyet, itt láthatjuk a sztorikat megosztott ismerőseinket.Az Instagram Stroies több területen is a Snapchat funkciót másolja, így igazán nagy különbség történetmesélés szintjén nincs a két platform között. Mindkét felületen találhatók kreatív filterek, feliratok, matricák, tagek és gifek is. A Snapchat-hez hasonlóan Instagram Stroies-ban is lehet elhelyezni hirdetéseket, mely remek eszköz márkaépítésre, valamint vásárlásra való ösztönzésre. Hirdetés során a “swipe up”, vagyis húzd fel a nyilat tagnek köszönhetően az instázókat közvetlenül átvezethetjük a weboldalunkra. Az Instagram kutatása szerint pedig a felhasználók kétszer jobban emlékeznek az Instagram felületén látott hirdetésekre, mint más közösségi platform szponzorált tartalmaira. Sőt, az egyedi funkciók által (pl. szavazás indítása) könnyen növelhetjük a követők aktivitását és elköteleződését. Korábban a különböző történetek 24 óra múlva automatikusan eltűntek, most már a Story Highlights-nak köszönhetően történeteinket lementhetjük, ami így profilunk tetején bármikor újra megtekinthető. A Story Highlights tökéletesen alkalmas a legjobban teljesítő történetek, a legújabb termékek, a legnagyobb bejelentések és a márka szellemének bemutatására.
Mikor érdemes használnod?
🗸 ha a célcsoportod a 19-35 év közöttiek
🗸 ha fontos számodra a láthatóság, a termékértékesítés és az, hogy weboldaladra forgalmat terelj
🗸 ha tartalmaid fő célja, hogy termékeidet, szolgáltatásodat bemutasd designos képek és mini videók segítségével
🗸 újabb hirdetési felületet keresel vagy együtt dolgozol influencerekkel

Facebook Stories

Köztudott, hogy a Facebook a közösségi média platformok kék bálnája, a maga 1,4 milliárd napi felhasználójával.  A Facebook Stories a korábbi Messenger Days funkcióját váltotta fel. Ez a funckió elérhető oldalaknak, csoportoknak és eseményeknek is, így tényleg bárki posztolhatja történetét. Hogy pontosan hányan nézik nap, mint nap a különböző történeteket arról pontos adat nincsen, de valószínűleg kevésbé népszerűek a platformra feltöltött sztorik, mint az Instagram vagy a Snapchat sztorijai. Ennek oka a Facebook demográfiai adataiban keresendő. A tizenévesek 76%-a rendelkezik Facebook profillal, de a nagyszülők generációja is igen intenzíven használja a platformot. Így a felhasználók többsége inkább kapcsolattartásra és videó nézésre használja a Facebook felületét. Az Instagram ellentétben a feltöltött történetek itt csak 24 óráig érhetők el. Ha népszerűség tekintetében nem is a Facebook Stories a legnépszerűbb „történetmesélő funkció”, attól jó lehetőséget kínál az algoritmusváltozás kikerülésére, hiszen míg a hírfolyamban kevesebb embert érünk el bejegyzéseinkkel, Facebook történeteinket szinte bárki láthatja, így növelhető az elérés is.
Mikor érdemes használnod?
🗸 ha a célcsoportodnak nincs konkrét korhatára
🗸 ha fontos számodra a márkaismertség növelése és a nyomon követed a követőid által megosztott tartalmakat
🗸 ha eseményeket kezelsz vagy hirdetsz és mindezt népszerűsíteni szeretnéd további kreatív bejegyzésekkel

Összességében mindegyik közösségi platformnak meg van a maga előnye és nincsen egy aranyszabály arra, melyik felület a legsikeresebb. Ahogy a cikk elején írtuk fontos, hogy végiggondold ki a célcsoportod, termékedhez vagy szolgáltatásodhoz milyen tartalom illik és a különböző történetek használatával mi a célod, mit szeretnél elérni.
Instagram konzultációs szolgáltatásunk remek lehetőséget kínál arra, hogy feltérképezd a platformban rejlő lehetőségeidet és képes legyél eredményesen kommunikálni a felületen. Vedd fel velünk a kapcsolatot most!

Forrás: Hootsuite.com