Az elmúlt időben szinte alig van olyan cég, akit ne foglalkoztatna az influencerekkel való együttműködés és az ebben rejlő üzleti lehetőségek kiaknázása. Sokan azonban félnek belevágni, hiszen minden új kezdeményezés nagy kockázattal jár, ráadásul a márkák egyre rutinosabban használják a jól bevált PPC kampányokat is az online térben.

Ügyfeleink körében is azt tapasztaljuk, hogy egyre több kérdés merül fel az véleményvezér vs. PPC hirdetések megtérülését illetően, ezért az alábbi cikkünkben szeretnénk megválaszolni pár kérdést a témával kapcsolatban.

1. Mennyiért posztol egy influencer? Vajon megtérül a befektetett összeg?

Jelen esetben vegyük egy budapesti autósiskola példáját, aki egy 80 – 100 ezer fős követőtáborral rendelkező influencerrel tervez együttműködni.
Célcsoport: 17-25 éves fiatalok, akik készülnek letenni a jogosítványt. Magatartásukat jellemzi, hogy szabadidejük nagy részében vlogokat néznek a YouTube-on és az általuk kedvelt vloggereket Instagramon is követik.
Cél: az autósiskola márkájának erősítése, valamint újabb beiratkozók szerzése.

Ebben az esetben a fent feltüntetett követőtáborral rendelkező véleményvezér egy Instagram posztja elérheti akár a 150 000 Ft-ot is. Tudjuk, hogy a csatorna organikus eléréseinek száma 30-50 % közötti, így ha 80 000 követője van az influencerünknek, akkor egy poszttal akár 40 000 embert is elérhetünk a célcsoportunkból. Ekkor egy elérés 4 Ft-ba kerül az autósiskolának.

Előnyök ebben az esetben:
– Hitelesség: A követők egy általuk felpozicionált embertől hallanak az autósiskola szolgáltatásáról
– Magas elérésszám, alacsony elérésenkénti költség

Hátrányok:
– A követők nagy valószínűséggel csak egy alkalommal találkoznak az influencer által posztolt bejegyzéssel, hiszen ezt követően újabb tartalmak jelennek meg a képfolyamban.
– Relevancia: Nem tudhatjuk biztosan, hogy a követőtábor valóban nem rendelkezik még jogosítvánnyal, illetve érdeklődik-e a téma iránt.

 

2. Indítsunk inkább PPC kampányt, specifikált célzás alapján?

Ebben az esetben szintén az autósiskola példáján szemléltetjük, hogy milyen előnyei, hátrányai és milyen számszerűsíthető eredményei vannak egy hirdetési kampánynak.

A célunk és a célcsoportunk ebben az esetben is megegyezik a fentiekkel. Ha 150 000 Ft-ot költünk el Instagram kampányra az autósiskola márkaprofilja alatt, akkor a rendszer szerint 17 – 25 éves fiatalok körében, azok közül, akik érdeklődnek a KRESZ jogosítvány témakörben 46 000 felhasználót érhetünk el Instagramon. Itt az elérésenkénti költségünk 3 Ft-ba kerül. Ha a második opciót választjuk, akkor a felhasználók több alkalommal is láthatják a hirdetésünket a felületen.

Előnyök a második esetben:
– Magasabb elérésszám, alacsonyabb elérésenkénti költség
– A felhasználók több alkalommal látják a hirdetésünket
– Specifikált célzás

Hátrányok:
– Nem feltétlenül annyira hiteles, ezért kevésbé konvertál

Összességében az elérésekben nincs nagy különbség a két hirdetési mód között, azonban érdemes figyelembe venni az előnyöket és a hátrányokat egyaránt és testreszabni azokat a saját cégünknek és célcsoportunknak megfelelően.
Azt javasoljuk, hogy ha szeretnétek belevágni az influencerekkel való együttműködésbe, akkor a fenti hirdetési módokat ne külön kezeljétek, hanem integráljátok a marketing folyamataitokba. Például a véleményvezér által készített tartalmat hirdessétek meg releváns célzás szerint, így sokkal több felhasználót sikerül majd elérni a célcsoportból.

Ha szeretnél többet megtudni a témában, akkor kattints és kérdezz tőlünk!



Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser