Ha közösségi média felületekről beszélünk, akkor kevés szó esik a LinkedInről, pedig a világ legnagyobb szakmai üzleti közösségi platformjának számít. A Linkedin nagy befolyással bír a munkakeresők, márkák, fejvadászok és iparágak területén is. Sőt, 2017. áprilisban már elérte a bűvös 500 millió felhasználói létszámot. Üzleti és közösségi média szempontból is fontos, hogy a vállalatnak legyen egy céges LinkedIn profilja és ott is rendszeresen kommunikáljon követőivel.

Íme, 8 tipp, ha fejleszteni szeretnéd céges LinkedIn profilod:

  1. Használj különböző borítófotókat, hogy bemutasd mi a fontos a cégnek, milyen termék, szolgáltatás és misszió van a középpontban.
  2. Olyan bannert készíts, ami bemutatja az üzlet és a kultúra élénk természetét!
  3. Soha ne hagyd üresen a termékek és szolgáltatások menüpontot!
    Nem számít milyen területen vagy, a termékeket és a szolgáltatásokat ajánlott feltüntetned.
  4. Mielőtt írsz egy bejegyzést, kérdezd meg magadtól: El szeretném én olvasni ezt a posztot? Szívesen megosztanám? Fontos, hogy bejegyzéseid érdekesek és informatívak legyenek a célközönséged számára.
  5. Arról posztolj, ami a követőidet érdekli!
  6. Publikálj képeket és sztorikat a fontos eseményeidről, hogy megmutasd mindenkinek, miről szól a tevékenységed!
  7. Ösztönözd a munkatársaidat, hogy lájkolják és megosszák az oldalad bejegyzéseid a kapcsolataikkal, hiszen így könnyen tud nőni az oldalad követőbázisa.
  8. Figyel a közönségedre! Elemezd a statisztikád, olvasd a hozzászólásokat és építs kapcsolatokat!

Hirdetés a LinkedIn-en

Természetesen, mint minden más közösségi platformon, a LinkedIn-en is lehetőség van hirdetések létrehozására.
A hirdetés elsősorban B2B szektorban tevékenykedők számára ajánlott, valamint akik munkaerőt keresnek.
A hirdetések létrehozásához értelemszerűen szükséges egy hirdetési fiók megléte.
Hirdetési fiókot a következőképpen tudsz beállítani:
➡️ Első lépésben meg kell adnod a hirdetési fiókod nevét, ami maximum 100 karakter lehet
➡️ Szükség van a hirdetési fiókhoz tartozó pénzem kiválasztására. A fiókhoz tartozó pénznem a későbbiekben nem változtatható, azonban több hirdetési fiók hozható létre különböző pénznemekkel. Jelenleg 16 pénznem közül lehet választani, a forint egyelőre nem szerepel benne
➡️ Majd ki kell választanod, hogy rendelkezel-e vállalati oldallal a LinkedIn-en, kereső vagy URL cím alapján.

Hirdetéstípusok

A LinkedIn-en 3 hirdetéstípus érhető el; az oldalsávban megjelenő szöveges hirdetés, üzenőfalon megjelenő szponzorált tartalom és a postafiókba érkező kiemelt tartalom alapú hirdetés.

Szöveges hirdetések

A Facebook jobb oldali sávhoz hasonló elhelyezésű hirdetés típus, mely tökéletesen alkalmas forgalomterelésre. Ebben az esetben két lehetőség is van: irányíthatod őket a LinkedIn oldaladra, ezen belül pedig kiválasztható a vállalat LinkedIn profilja és karrier oldala is, valamint terelheted a forgalmat a weboldalad bármelyik landing oldalára. A hirdetés kreatívjának elkészítéséhez meg kell adni egy képet és egy címet, amely maximum 25 karakter lehet, illetve egy leírást, amely hossza 75 karakterből kell, hogy álljon.

 

Szponzorált tartalom

Hasonló a Facebook bejegyzés kiemelés hirdetés típusához. A szponzorált tartalmú hirdetések a leglátogatottabb helyen, vagyis a LinkedIn hírcsatornában lesznek láthatók. Ennél a hirdetés típusnál lehetőség van arra, hogy a felhasználókat egy kiválasztott landing oldalra vezesd, valamint lead hirdetéseket is létrehozhatsz, ami által egy űrlap kitöltésére ösztönözheted a felhasználókat.

 

Szponzorált InMail hirdetések

A Facebook Messengerhez hasonló elhelyezésű hirdetések, így a célcsoport bejövő üzenetei között van lehetőség a megjelenésre. Az InMail hirdetések által célzott és személyes üzeneteket küldhetsz célcsoportod tagjainak. Ha cél a leadgenerálás és az értékesítés, akkor ajánlott ezt a hirdetési típust használni.

Ajánlattételi stratégia

Az ajánlattételi stratégia mindhárom hirdetési típusnál megegyező.
A Facebookhoz hasonlóan itt 2 lehetőség áll rendelkezésre a díj felszámolása szempontjából; CPC, azaz kattintásonkénti költség alapon, vagy CPM, azaz megjelenés alapon. Azonban lehetőséget igazából nem minden esetben választani, mivel az ajánlattételi stratégia attól függ, hogy milyen optimalizálást választottál. Elérés alapon értelemszerűen CPM szerint történik az ajánlattétel, weboldal látogatás, illetve weboldalon történő konverzió esetén pedig CPC szerint.

Összességében megállapítható, hogy ha célod szakmai, B2B kapcsolataid és értékesítéseid növelése, valamint fejlesztése hirdetések által, akkor a LinkedIn által biztosított hirdetések hasznosak lehetnek számodra.