Több mint 700 millió aktív havi felhasználóval az Instagram felülete hatalmas marketing potenciált jelenthet bármely üzletág számára. Jelenleg pedig hatékonysága mellett egy rendkívül olcsó, költséghatékony platform is egyben – persze, ha megfelelően használjuk. Mivel az Instagram vizuális felület, így érdemes a legjobb minőségű képeinket használni, amiket akár egy jól megválasztott filterrel könnyen fel is turbózhatunk.

Szeretnéd hatékonyabbá tenni az Instagram kommunikációd? Konzultációs szolgáltatásunk remek lehetőséget kínál arra, hogy feltérképezd a platformban rejlő lehetőségeidet és képes legyél eredményesen kommunikálni a felületen!

Az Instagramon egyértelműen az Y generáció tagjai, vagyis a 18-24 év vagy az alatti korosztály van jelen. A felhasználók több mint 80% követ legalább egy vállalkozást a platformon, valamint havonta több mint 120 millió instázó kerül valamilyen kapcsolatba egy általa kedvelt márkával – például meglátogatja a weboldalt, e-mailt ír vagy felkeresi az üzletet.

Ha növelni szeretnéd követőbázisod, akkor fontos kialakítanod egy átlátható marketing stratégiát, ami mentén eldöntöd, az Instagram felülete hogyan illeszkedik az üzleti céljaidhoz. Márkát szeretnél építeni vagy eladni? Fontos, hogy tudd, kik alkotják számodra a potenciális célcsoportot és, hogy mit szeretnek a márkáddal, termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban. Ha célcsoportod számára releváns, kreatív és exkluzív tartalmakat teszel közé, azzal könnyedén motiválhatod őket arra, hogy bekövessenek Instagramon.

Íme 7 tipp ahhoz, hogy Instagram követőidnek a számát növelni tudd:

1. Legyen egyszerű és átlátható a biod

Törekedj arra, hogy a bio leírásod egyszerű, tömör és lényegre törő legyen. A bio azért is fontos marketing szempontból, mert ez az egyetlen olyan hely, ahova kattintható linket tudsz elhelyezni a platformon. Ide teheted weboldalad linkjét vagy valamely terméked, szolgáltatásod, esetleg aktuális promóciód oldalához vezető linket.
Miből is áll a bio?
Név: Legfeljebb 30 karakter, ami az Instagram keresésben is szerepel.
Felhasználónév: Érhetően a felhasználóneved jelenti, azonban ügyelj arra, hogy minden közösségi csatornádon azonos nevet használj.
Webhely: az egyetlen hely, ahova kattintható linket helyezhetsz el.
Bio: 150 karakternyi leírásban, bemutathatod márkádat, termékeidet, illetve áthatod fő üzeneted.

2. Kommunikáld az Instagram profilod

Ha fiókod kellően aktívvá vált kösd össze a közösségi csatornáid, így az új és már meglévő közönségedet is elérheted. Hívd fel célcsoportod figyelmét weboldalon, hírleveledben és közösségi média felületeiden, hogy kövessenek Instagramon a további, exkluzív tartalmakért. Használd ki a Facebook integrációját az Instagrammal, így még nagyobb közönséget érhetsz el, amivel együtt az elköteleződés mértékét és a megosztások számát is növelheted.

3. Posztolj a megfelelő időben

Arra, hogy pontosan mikor érdemes posztolnod nincsen egy megfelelő, optimális időpont. Fontos, hogy kellően ismerd a célcsoportodat és posztjaidat az ő életmódjukhoz igazítsd. Az Instagram Insights funkciója remek megoldást kínál arra, hogy lásd követőid mikor a legaktívabbak a platformon. Ha célod, hogy minél több emberhez jusson el a bejegyzésed, akkor érdemes posztjaidat ebédidő környékére, az esti időszakra vagy hétvégére időzítened.

4. Használj releváns hashtageket

A hashtagek kulcsszereppel rendelkeznek Instagramon, mivel kereshetővé teszik a bejegyzéseket. Továbbá nem csak az elérést, hanem az elköteleződés mértékét is növelhetik. A profilodnak, termékednek vagy szolgáltatásodnak megfelelő és ahhoz releváns hashtageket használj, ugyanakkor figyelj a hashtagek keresési mennyiségére is. Ha túl sok kép szerepel egy hashtag alatt, az nehezebbé teheti az elérést, míg ha olyan hashtaget használsz, melyhez alig tartozik kép, akkor nem biztos, hogy eléred a számodra releváns felhasználókat. Kutatások szerint bejegyzésenként 9 darab hashtag használata az optimális. Továbbá rendkívül fontos, hogy legyen a márkádhoz köthető saját, egyedi hashtaged. Így ha az instázók rákeresnek, akkor csak az Instagram profilod képeit, illetve azokat a felhasználókét látják, akik a márkáddal kapcsolatban posztoltak és meg is jelöltek rajta. Ha nem tudod milyen hashtageket használj, akkor gondold, végig mi jellemzi a márkádat/termékedet, nézd meg a konkurenciáid milyen hashtageket használnak, továbbá böngéssz az Instagram keresőjében releváns kulcsszavakat.

5. Tedd egyedivé a képleírásaid

Annak ellenére, hogy az Instagram vizuális platform, a feliratok és emojik használata szintén szerepet játszhatnak az elköteleződés mértékében. A legfontosabb információkat és kulcsszavakat mindig tedd a képleírásod elejére, mivel az Instagram néhány sor után automatikusan levágja a leírást. Ha növelni szeretnéd követőid aktivitását, akkor tegyél fel kérdéseket a posztban, hiszen ezzel arra motiválod őket, hogy kommenteljenek a bejegyzéseidhez. Leírásaidat emojik használatával pedig még közvetlenebbé és figyelemfelhívóbbá teheted.

6. Ne csak posztokban gondolkodj

A rendszeres és kreatív bejegyzések mellett használd ki az Instagram Stories és Instagram Live-ban rejlő lehetőségeket. Az Instagram Stories a tavalyi évben jelent meg a platformon és naponta 300 millió felhasználó nézi a különböző insta történeteket. A Stories funkció által pár másodpercben mutathatsz be számodra fontos pillanatokat, eseményeket. Képek vagy videók használatával oszthatod meg a márkádhoz kötődő tartalmakat, termékeket szolgáltatásokat, aktuális promóciókat. A funkció biztosította matricák, feliratok, szövegek, szűrők, tag lehetőségek által történeteid még kreatívabbá és egyedibbé varázsolhatod. Sőt, a Stories Highlights segítségével történeteidet elmentheted, hogy azok ne csak a hírfolyamban, hanem az Instagram profilodban is megjelenjenek. Így könnyedén elmesélhetsz egy hosszabb történetet, bemutathatod termékkategóriád, ismertetheted a márkádhoz kapcsolódó legfrissebb információkat, eseményeket vagy albumot is létrehozhatsz egy adott téma köré építve. Köztudott, hogy az élő közvetítések egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a közösségi platformokon. Ha úgy gondolod, történetedet jobb lenne élőben „elmesélni”, akkor válaszd az Instagram live funkcióját. Előnye, hogy követőid így még közelebb kerülhetnek márkádhoz, hiszen az élő közvetítés hatására úgy érzik „részesei valaminek”, ez pedig növeli az elköteleződést – és esetlegesen követőidnek a számát is.

7. Foglalkozz a követőiddel

Fontos, hogy ha posztjaidhoz komment vagy kérdés érkezik, akkor azt megválaszold, ezzel is mutatva, hogy törődsz a közönségeddel. Ha a felhasználók megjelölnek bejegyzéseikben, akkor kedveld be posztjaikat és oszd is meg őket saját oldaladon. Ez egy újabb módja annak, hogy kifejezd törődésedet és háládat rajongóidnak. Ha növelni szeretnéd az oldalad aktivitását, akkor tegyél fel kérdéseket, kérd ki követőid véleményét vagy indítsd szavazást. Azzal, hogy bevonod őket a folyamatokba könnyedén növelheted nem csak aktivitásukat, hanem elköteleződésüket is. Továbbá ha növelnéd követőbázisod számát, akkor azokat a felhasználókat, akik megjelöltek a bejegyzéseikben, kövesd be. Ez egy remek módja annak, hogy számodra releváns követőket építs.

Már most több mint 25 millió vállalkozás használja az Instagramot és ez a szám várhatóan még tovább nő majd. Egy átlátható stratégia mentén kialakított rendszeres, kreatív tartalmak használatával növelheted elérésedet, ami hozzájárulhat ahhoz, hogy követőid száma is folyamatosan növekedjen.

Ha most tervezed létrehozni Instagram üzleti profilod, esetleg jelenlegi profilodból szeretnéd kihozni a maximumot, vagy szeretnél sikereket elérni az Instagram hirdetések segítségével, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!