Az Instagram Stories funkció népszerűsége elképesztő mértékben növekszik a cégek körében is. A történetek rendszeres használata üzleti szempontból remek lehetőséget kínál a rajongógyűjtésre, valamint a kapcsolat- és márkaépítésre is. Blogcikkünkben bemutatjuk az Instagram Stories fontosságát és ötleteket adunk a hatékony történetek elkészítésére.

Miért érdemes történeteket használni az Instagramon?

A történetek célja a dokumentálás, az információátadás és a jelen pillanat bemutatása. Az Instagram Stories ingyenes és kreatív módja annak, hogy eredményesen kapcsolatot teremts és márkát építs egy újabb online felületen. A különböző történetek már több mint 300 millió aktív felhasználót ragadnak magukkal napi szinten. Az Instagram Stories a követő- és márkaépítés mellett fontos szerepet játszik az értékesítésben is, mivel nagymértékben képes előre lendíteni az e-kereskedelmi folyamatokat.

Íme 10 tipp, mellyel növelheted történeteid hatékonyságát

1. Szabd testre történeteid

Fontos, hogy történeteidnek legyen egy saját, egyedi, márkádhoz illő stílusa. Sokkal több követőt szerezhetsz magadnak Instagramon, ha rendszeresen, jó minőségű és különleges tartalmakat posztolsz a felületen. Erre nagyszerű módszer, ha készítesz egy saját Instagram sablon kialakítása, mellyel könnyen egyedi, márkához passzoló történeteket készíthetsz. Erre jó példa India Earl, fotós, aki az összes közösségi média felületén ugyanazokat a színeket, betűtípusokat és designt alkalmazza, így a jellegzetes megjelenés könnyen felismerhetővé teszi a márkát.

 

2. Tedd szórakoztatóvá tartalmaid

A Stories funkció számos kreatív lehetőséget kínál, mellyel szórakoztatóvá és izgalmassá teheted történeteid, sőt követőidet is könnyen aktivizálhatod. Használj szavazást, és kérd ki rajongóid véleményét, vagy tegyél vicces GIF-eket és matricákat tartalmaid mellé.

 

3. Használj hashtageket és lokáció tageket

Ahhoz, hogy minél több embert elérj a felületen érdemes releváns hashtageket használnod és bejelölnöd az adott helyszínt, ahol épp a történet készült. Mind a hashtag-nek, mind a lokáció tag-nek van saját történetük a platformon, így a sztorijaid nagyobb arányban jelennek meg a többi felhasználó számára. Instagram Insights segítségével pedig nyomon tudod követni kik azok –az esetlegesen új – instázók, akik látták a történeted. Ha növelni szeretnéd követőbázisod a felületen, akkor a hashtag és lokáció használata erre remek eszközként szolgál.

 

4. Élj a Stories Highlights adta lehetőséggel

A Stories Highlights funkció által elmentett történeteid 24 óra után is elérhetőek lesznek. A kiemelt történeteid profilodon a bemutatkozás rész alatt, de a korábban posztolt képeid felett jelennek meg. A Stories Highlights által tematikusan „csoportba szedheted” a márkád főbb témáit, termékeit, szolgáltatásaid. Ez remek lehetőség arra, hogy kiemeld a főbb újdonságaid, bemutasd az egyes termékcsoportjaid, vagy esetleges akcióidat promotáld. Például a Stance márka kihasználja a kiemelésben rejlő lehetőségeket, mivel ahogy a képen is látható, a Highlights funkció által bemutatja termékeit, közelegő eseményeit és egyéb, a márka számára fontos tartalmat.

 

5. Kérd ki követőid véleményét

Egyre népszerűbb, hogy a felhasználók – főként influencerek- az Instagram Stories segítségével tesznek fel követőiknek kérdéseket, vagy indítanak szavazást egy számukra fontos témában. A történetmesélés mellett a szöveges üzenetek is nagy hangsúlyt kapnak az Instagram fejlesztései során. A Type mód által különböző betűtípusok közül választhatod ki a számodra megfelelőt és teheted fel kérdéseidet, vagy informálhatod követőidet. A kreatív megjelenés mellett, pedig egy még közvetlenebb és személyesebb kapcsolatba léphetsz velük.

 

6. Ha megteheted, használd a „Swipe up” funkciót

Az Instagramon tavaly óta már közvetlen linket is adhatunk a történetekhez. Persze csak akkor, ha üzleti profillal rendelkezel és több mint 10.000 követőd van a platformon. Ha ennek a feltételnek eleget teszel, akkor a „húzd fel” lehetőséggel nagyon egyszerűen át tudod irányítani a felhasználókat a weboldaladra, adott termékoldalra vagy akár blogcikkedre.

7. Mire tudod használni az Instagram Stories funkciót?

  • termékbemutatás: egy kreatív termékdemoval könnyen tudhatod rajongóiddal, hogy új terméked már számukra webáruházadban
  • blogcikk megjelenés: felhívhatod a figyelmet frissen felkerült blogcikkedre is az Instagram Stories által
  • közelegő esemény: ha jövőben megrendezésre kerül egy márkáddal kapcsolatos esemény, azt is nyugodtan közölheted egy inspiráló történet által
  • behind the scenes”: a felhasználók nagyon kedvelik a kulisszák mögé vezető pillanatokat, történeteket, így kifejezetten ajánlott bepillantást engedni a mindennapok eseményeibe.

 

Ha szeretnéd jelenlegi Instagram profilodból kihozni a maximumot, vagy szeretnéd hatékonyabbá tenni a kommunikációd, esetleg növelnéd a követőtáborod és márkaismertséged hirdetések segítségével, akkor írj nekünk és segítünk az eredményes Instagram jelenléted kiépítésében!

 

Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser