Az online vásárlás mára már nem csak egy hóbort, hanem egy életmód. Az emberek igyekeznek minden területen kihasználni az online rendelés kényelmét. A kiskereskedők pedig igyekeznek kiaknázni minden olyan lehetőséget, amely ebből adódik.

Az e-kereskedelem ennek köszönhetően egyre versenyképesebbé válik. A technológia folyamatosan fejlődik, így az online piac is. A weboldalak okosabbak, egyre jobban kiszolgálják a vásárlói igényeket és egyszerűsítik meg a folyamatokat, a szállítások gyorsabbak a korábbiaknál, a felhasználói igények pedig egyre magasabbak. Annak érdekében, hogy ezeket a növekvő igényeket a legmegfelelőbb módon kitudják elégíteni a vállalkozások, kénytelen új irányok felé nyitni.

Vizsgáljuk meg, hogy melyek azok az irányok, amelyek erre az évre jellemzőek lesznek az online vállalkozások számára.

Személyre szabás

A felhasználók szeretik az ízlésükre és igényeikre szabott élményeket. Mivel a webáruházak esetében nincsenek jelen a fizikai munkatársak, akik fel tudják mérni a felhasználók igényeit, ezért ezt a feladatot a technológiának kell megoldania.

A személyre szabás többféle módon történik. Egyre több vállalat gyűjt, elemez, majd újra felhasznál olyan adatokat, amelyeket különböző forrásokból gyűjtenek. Ezek a vállalatok elemzik többek között a felhasználó korábbi vásárlásait, illetve az általa megtekintett termékeket és ezt követően olyan termékeket kínálnak számukra, amelyek a felhasználókat nagyobb valószínűséggel érdekeli. Ezáltal a vállalat nem költi a pénzt feleslegesen olyan termékek hirdetésére, amelyek a felhasználókat nem érdekli, illetve a felhasználók is csak olyan hirdetésekkel találkoznak, amelyek valójában felkeltik az érdeklődését.

Ahhoz, hogy az online vásárlás személyre szabása egy következő szintre tudjon lépni, a vállalatok kezdik beépíteni a mesterséges intelligenciát, illetve a gépi tanulást az e-kereskedelmi folyamataikba.

Többek között például olyan cégek, mint a Facenote egy olyan arcfelismerő szolgáltatást nyújt a vállalatok számára, amely az ügyfél azonosításának köszönhetően megpróbálja kényelmesebbé tenni a vásárlási folyamatot. A Facenote egy fejlett technológiát használ az ügyfelek és a márkák közti erős lojalitás kialakításához. Az általunk használt eszköz kamerájának segítségével a program felismeri a felhasználókat az arcfelismerő rendszer által és a fogyasztó korábbi vásárlásának, illetve igényeinek megfelelően személyre szabja a vásárlási folyamatot.

Kiterjesztett valóság

A definíciója szerint a kiterjesztett valóság (AR) az, amikor a technológia segítségével megjelenítünk virtuális tartalmakat a valós környezetben. A felhasználók többsége ezt a funkciót a videojátékokból ismeri, azonban az online vásárláshoz is kiváló eszköz.

Többek között egy bútorgyártó cég is alkalmazza az AR technikát, amely segítségével az ügyfelek egy alkalmazáson keresztül elhelyezhetik a bútorokat a saját lakásukban, így a telefonjuk kamerájának segítségével berendezhetik a szobákat és megnézhetik, hogy melyik bútor hogy mutatna az adott helyiségben. Ez a funkció nagyban növeli a felhasználók vásárlási élményét.

A másik hasonló példa Victoria Bechkam, akinek a Messenger chatbotján keresztül próbálhatják fel a felhasználók a termékeket a telefonjuk előlapi kamerájával, így a termékek fizikai felpróbálása nélkül találhatják meg a megfelelő darabot.

Kriptovalutával történő fizetés

A közelmúltban az Amazonról szóló pletykák arról számoltak be, hogy egyeztetések folynak a cégnél a kriptovaluta bevezetésére, mint fizetési eszköz. Jelenleg ez a fizetési mód hazánkban még nem mondható elterjedtnek, azonban a kriptovaluták elterjedése a világban folyamatosan növekszik, amely teljesen felboríthatja az e-kereskedelmi világot.

Cikkünk második részében újabb 3 olyan irányt mutatunk be, amelyek szintén jellemzőek lehetnek a 2019-es évre.

Ha pedig szeretnéd még jobban megismerni a jövő marketing lehetőségeit, melyeket be is építenél az online marketing stratégiádba, akkor keress minket!

Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser